Follow
Torodd Lunde
Torodd Lunde
PhD in science education, senior lecturer at Karlstad University
Verified email at kau.se
Title
Cited by
Cited by
Year
När läroplan och tradition möts–hur högstadielärare bemöter yttre förväntningar på undersökande arbete i naturämnesundervisningen How lower secondary science teachers meet …
T Lunde, CJ Rundgren, SNC Rundgren
Nordic Studies in Science Education 11 (1), 88-101, 2015
242015
Didaktiska modeller som kärnan i ämnesdidaktik: forskning som eftersträvar en professionsvetenskap för lärare
T Lunde, J Sjöström
ATENA didaktik 3 (1), 2021
212021
När läroplan och tradition möts: Om lärarfortbildning och undersökande aktiviteters syfte inom den laborativa NO-undervisningen i grundskolans senare del
T Lunde
Karlstads universitet, 2014
192014
Från implicit till explicit: Didaktiska modeller som verktyg för att utmana selektiva traditioner rörande undersökande arbete
T Lunde, M Drechsler, N Gericke
NorDiNa: Nordic Studies in Science Education 16 (2), 167-182, 2020
92020
Exploring the negotiation of the meaning of laboratory work in a continuous professional development program for lower secondary teachers
T Lunde, SNC Rundgren, M Drechsler
The Electronic Journal for Research in Science & Mathematics Education 20 (8), 2016
72016
När läroplan och tradition möts-lärarfortbildning och syften med undersökande aktiviteter inom den laborativa NO-undervisningen i grundskolans senare del
T Lunde
Licentiate thesis) Karlstad University, 2014
52014
Undersökande arbete i en laborativ tradition: Från implicita till explicita syften med praktiskt arbete i grundskolans senare del
T Lunde
Karlstads universitet, 2020
32020
Värderingar påverkar vilken roll kunskaper spelar i argumentation
T Lunde
Atena didaktik 2 (1), 2020
22020
Undersökande och verklighetsanknuten undervisning i ett allmänbildningsperspektiv
T Lunde
Kemi för alla. 1-2 oktober, 2018. Stockholms universitet., 59-71, 2019
22019
Naturvetenskaplig allmänbildning i tre steg
T Lunde
Venue, 1-4, 2014
22014
Gynnsamt att låta elever växla mellan vardagligt och naturvetenskapligt språkbruk
T Lunde
ATENA Didaktik 4 (2), 2022
12022
Tre typer av argument för materians partikelnatur i kemiundervisning
T Lunde
ATENA Didaktik 5 (2), 2023
2023
Undervisning kan rusta elever för att hantera sin klimatoro
T Lunde
ATENA Didaktik 5 (2), 2023
2023
Artiklar om teknikdidaktisk forskning i ATENA Didaktik-en överblick
T Lunde, G Höst
ATENA Didaktik 5 (1), 2023
2023
Ett artikelformat för att dela kritiskt prövade erfarenheter
T Lunde, G Höst
ATENA Didaktik 5 (2), 2023
2023
Sju lärarroller i mellanstadiets NO-undervisning
P Clucas, T Lunde
ATENA Didaktik 5 (2), 2023
2023
En bredd av utgångspunkter för dialog
G Höst, T Lunde
Atena didaktik 4 (1), 2022
2022
Liten ändring gav stor effekt på lärande om teoriers särdrag
T Lunde
ATENA Didaktik 4 (2), 2022
2022
Dags för kroppen att bli ett innehåll i fysik?
T Lunde
ATENA Didaktik 4 (1), 2022
2022
Att undervisa naturvetenskap i det flerspråkiga klassrummet
T Lunde, G Höst
ATENA Didaktik 4 (2), 2022
2022
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20