När läroplan och tradition möts–hur högstadielärare bemöter yttre förväntningar på undersökande arbete i naturämnesundervisningen How lower secondary science teachers meet … T Lunde, CJ Rundgren, SNC Rundgren Nordic Studies in Science Education 11 (1), 88-101, 2015 | 24 | 2015 |
Didaktiska modeller som kärnan i ämnesdidaktik: forskning som eftersträvar en professionsvetenskap för lärare T Lunde, J Sjöström ATENA didaktik 3 (1), 2021 | 21 | 2021 |
När läroplan och tradition möts: Om lärarfortbildning och undersökande aktiviteters syfte inom den laborativa NO-undervisningen i grundskolans senare del T Lunde Karlstads universitet, 2014 | 19 | 2014 |
Från implicit till explicit: Didaktiska modeller som verktyg för att utmana selektiva traditioner rörande undersökande arbete T Lunde, M Drechsler, N Gericke NorDiNa: Nordic Studies in Science Education 16 (2), 167-182, 2020 | 9 | 2020 |
Exploring the negotiation of the meaning of laboratory work in a continuous professional development program for lower secondary teachers T Lunde, SNC Rundgren, M Drechsler The Electronic Journal for Research in Science & Mathematics Education 20 (8), 2016 | 7 | 2016 |
När läroplan och tradition möts-lärarfortbildning och syften med undersökande aktiviteter inom den laborativa NO-undervisningen i grundskolans senare del T Lunde Licentiate thesis) Karlstad University, 2014 | 5 | 2014 |
Undersökande arbete i en laborativ tradition: Från implicita till explicita syften med praktiskt arbete i grundskolans senare del T Lunde Karlstads universitet, 2020 | 3 | 2020 |
Värderingar påverkar vilken roll kunskaper spelar i argumentation T Lunde Atena didaktik 2 (1), 2020 | 2 | 2020 |
Undersökande och verklighetsanknuten undervisning i ett allmänbildningsperspektiv T Lunde Kemi för alla. 1-2 oktober, 2018. Stockholms universitet., 59-71, 2019 | 2 | 2019 |
Naturvetenskaplig allmänbildning i tre steg T Lunde Venue, 1-4, 2014 | 2 | 2014 |
Gynnsamt att låta elever växla mellan vardagligt och naturvetenskapligt språkbruk T Lunde ATENA Didaktik 4 (2), 2022 | 1 | 2022 |
Tre typer av argument för materians partikelnatur i kemiundervisning T Lunde ATENA Didaktik 5 (2), 2023 | | 2023 |
Undervisning kan rusta elever för att hantera sin klimatoro T Lunde ATENA Didaktik 5 (2), 2023 | | 2023 |
Artiklar om teknikdidaktisk forskning i ATENA Didaktik-en överblick T Lunde, G Höst ATENA Didaktik 5 (1), 2023 | | 2023 |
Ett artikelformat för att dela kritiskt prövade erfarenheter T Lunde, G Höst ATENA Didaktik 5 (2), 2023 | | 2023 |
Sju lärarroller i mellanstadiets NO-undervisning P Clucas, T Lunde ATENA Didaktik 5 (2), 2023 | | 2023 |
En bredd av utgångspunkter för dialog G Höst, T Lunde Atena didaktik 4 (1), 2022 | | 2022 |
Liten ändring gav stor effekt på lärande om teoriers särdrag T Lunde ATENA Didaktik 4 (2), 2022 | | 2022 |
Dags för kroppen att bli ett innehåll i fysik? T Lunde ATENA Didaktik 4 (1), 2022 | | 2022 |
Att undervisa naturvetenskap i det flerspråkiga klassrummet T Lunde, G Höst ATENA Didaktik 4 (2), 2022 | | 2022 |