Följ
Torodd Lunde
Torodd Lunde
PhD in science education, senior lecturer at Karlstad University
Verifierad e-postadress på kau.se
Titel
Citeras av
Citeras av
År
När läroplan och tradition möts–hur högstadielärare bemöter yttre förväntningar på undersökande arbete i naturämnesundervisningen How lower secondary science teachers meet …
T Lunde, CJ Rundgren, SNC Rundgren
Nordic Studies in Science Education 11 (1), 88-101, 2015
242015
Didaktiska modeller som kärnan i ämnesdidaktik: forskning som eftersträvar en professionsvetenskap för lärare
T Lunde, J Sjöström
ATENA didaktik 3 (1), 2021
212021
När läroplan och tradition möts: Om lärarfortbildning och undersökande aktiviteters syfte inom den laborativa NO-undervisningen i grundskolans senare del
T Lunde
Karlstads universitet, 2014
192014
Från implicit till explicit: Didaktiska modeller som verktyg för att utmana selektiva traditioner rörande undersökande arbete
T Lunde, M Drechsler, N Gericke
NorDiNa: Nordic Studies in Science Education 16 (2), 167-182, 2020
92020
Exploring the negotiation of the meaning of laboratory work in a continuous professional development program for lower secondary teachers
T Lunde, SNC Rundgren, M Drechsler
The Electronic Journal for Research in Science & Mathematics Education 20 (8), 2016
72016
När läroplan och tradition möts-lärarfortbildning och syften med undersökande aktiviteter inom den laborativa NO-undervisningen i grundskolans senare del
T Lunde
Licentiate thesis) Karlstad University, 2014
52014
Undersökande arbete i en laborativ tradition: Från implicita till explicita syften med praktiskt arbete i grundskolans senare del
T Lunde
Karlstads universitet, 2020
32020
Värderingar påverkar vilken roll kunskaper spelar i argumentation
T Lunde
Atena didaktik 2 (1), 2020
22020
Undersökande och verklighetsanknuten undervisning i ett allmänbildningsperspektiv
T Lunde
Kemi för alla. 1-2 oktober, 2018. Stockholms universitet., 59-71, 2019
22019
Naturvetenskaplig allmänbildning i tre steg
T Lunde
Venue, 1-4, 2014
22014
Gynnsamt att låta elever växla mellan vardagligt och naturvetenskapligt språkbruk
T Lunde
ATENA Didaktik 4 (2), 2022
12022
Tre typer av argument för materians partikelnatur i kemiundervisning
T Lunde
ATENA Didaktik 5 (2), 2023
2023
Undervisning kan rusta elever för att hantera sin klimatoro
T Lunde
ATENA Didaktik 5 (2), 2023
2023
Artiklar om teknikdidaktisk forskning i ATENA Didaktik-en överblick
T Lunde, G Höst
ATENA Didaktik 5 (1), 2023
2023
Ett artikelformat för att dela kritiskt prövade erfarenheter
T Lunde, G Höst
ATENA Didaktik 5 (2), 2023
2023
Sju lärarroller i mellanstadiets NO-undervisning
P Clucas, T Lunde
ATENA Didaktik 5 (2), 2023
2023
En bredd av utgångspunkter för dialog
G Höst, T Lunde
Atena didaktik 4 (1), 2022
2022
Liten ändring gav stor effekt på lärande om teoriers särdrag
T Lunde
ATENA Didaktik 4 (2), 2022
2022
Dags för kroppen att bli ett innehåll i fysik?
T Lunde
ATENA Didaktik 4 (1), 2022
2022
Att undervisa naturvetenskap i det flerspråkiga klassrummet
T Lunde, G Höst
ATENA Didaktik 4 (2), 2022
2022
Systemet kan inte utföra åtgärden just nu. Försök igen senare.
Artiklar 1–20