Bilderboken i förskolan–en utgångspunkt för samspel M Simonsson Linkopings Universitet (Sweden), 2004 | 246 | 2004 |
Introduction to preschool: strategies for managing the gap between home and preschool AM Markström, M Simonsson Nordic Journal of Studies in Educational Policy 3 (2), 179-188, 2017 | 92 | 2017 |
Pedagogers möte med bilderböcker i förskolan M Simonsson Linköping University Electronic Press, 2006 | 69 | 2006 |
Utvecklingssamtal som uppgift och verktyg i förskollärares professionssträvanden i interaktion med föräldrar M Simonsson, AM Markström Nordisk barnehageforskning 6, 2013 | 58 | 2013 |
Språkundervisning i förskolan: Teoretiska principer och empiriska exempel P Björk-Willén, M Simonsson, N Pramling Barn–forskning om barn og barndom i Norden 36 (3–4), 2018 | 52 | 2018 |
Att börja på förskolan: Exempel på barns sociala samspelsprocesser under inskolningen M Simonsson, M Thorell Educare, 53-72, 2010 | 48 | 2010 |
Utvecklingssamtal: Kommunikation mellan hem och skola. AM Markström, M Simonsson Studentlitteratur, 2013 | 44 | 2013 |
Constructions of girls in preschool parent–teacher conferences AM Markström, M Simonsson International Journal of Early Childhood 43, 23-41, 2011 | 34 | 2011 |
A question of gender-sensitive pedagogy: Discourses in pedagogical guidelines I Karlson, M Simonsson Contemporary Issues in Early Childhood 12 (3), 274-283, 2011 | 32 | 2011 |
The role of artifacts during transition into the peer group: 1-to 3-year-old children’s perspective on transition between the home and the preschool in Sweden M Simonsson International Journal of Transitions in Childhood 8 (1), 14-24, 2015 | 30 | 2015 |
Preschool work teams’ view of ways of working with gender—parents’ involvement I Karlson, M Simonsson Early Childhood Education Journal 36, 171-177, 2008 | 27 | 2008 |
Displaying spaces: Spatial design, experience, and authenticity in museums M Simonsson Umeå universitet, 2014 | 22 | 2014 |
Fritidshemmets möjligheter: att arbeta fritidspedagogiskt H Elvstrand, L Söderman Lago, M Simonsson Studentlitteratur AB, 2019 | 17 | 2019 |
Förskolan: en inkluderande arena för alla barn M Simonsson Liber, 2016 | 17 | 2016 |
Bilderboken i förskolan M Simonsson En utgangspunkt for samspel.(Diss. Linköping Studies in Arts and Science 287 …, 2004 | 11 | 2004 |
Föräldraidentiteter skapas och formas under inskolningen M Simonsson VENUE 2018 (Mars, Tema nr: Pedagogiskt arbete), 1-7, 2018 | 9* | 2018 |
Barndom och kulturella artefakter. Platsen som skapas runt bilderboken M Simonsson Carlssons, 2007 | 9 | 2007 |
Barn, barndom och föräldraskap. Inledning AM Markström, M Simonsson, I Söderlind, E Änggård Carlsson Bokförlag, 2009 | 8 | 2009 |
Föräldraidentiteter som skapas och formas under inskolningen i förskolan, Venue,(7), 1-6 M Simonsson Hentet fra http://liu. divaportal. org/smash/get/diva2 1194320, 2018 | 6 | 2018 |
Gender sensitive pedagogy–an analysis of discourses of gender-related work in Swedish pre-school I Karlsson, M Simonsson European Conference on Educational Research, 2006 | 6 | 2006 |