Den mångkulturella förskolan: motsägelser och möjligheter J Lunneblad Studentlitteratur, 2009 | 180 | 2009 |
Förskolan och mångfalden. En etnografisk studie på en förskola i ett multietniskt område J Lunneblad | 167 | 2006 |
Tid till att bli svensk: En studie av mottagandet av nyanlända barn och familjer i den svenska förskolan J Lunneblad Nordisk barnehageforskning 6, 2013 | 115 | 2013 |
Integration of refugee children and their families in the Swedish preschool: strategies, objectives and standards J Lunneblad European Early Childhood Education Research Journal 25 (3), 359-369, 2017 | 103 | 2017 |
Learning from each other? Multicultural pedagogy, parental education and governance J Lunneblad, T Johansson Race Ethnicity and Education 15 (5), 705-723, 2012 | 58 | 2012 |
Förskolan och mångfalden J Lunneblad En etnografisk studie på en förskola i ett multietniskt område, 2006 | 36 | 2006 |
En målsättning för de Andra: Förskolepedagogers tal om barn och föräldrar under planering och utvärdering på en förskola med en kulturellt blandad barngrupp J Lunneblad Nordisk barnehageforskning 2 (3), 2009 | 35 | 2009 |
Ethnographic investigations of issues of race in Scandinavian education research D Beach, J Lunneblad Race, Ethnography and Education, 29-44, 2016 | 31 | 2016 |
Violence and gender thresholds: A study of the gender coding of violent behaviour in schools J Lunneblad, T Johansson Gender and Education 33 (1), 1-16, 2021 | 30 | 2021 |
De kommer från nordost-Om skolkonkurrens och elevidentitet i ämnet svenska som andraspråk J Lunneblad, MA Carlsson Utbildning & Demokrati–tidskrift för didaktik och utbildningspolitk 18 (2 …, 2009 | 30 | 2009 |
A study of Swedish preschool directors’ perspectives on leadership and organization J Lunneblad, S Garvis Early Child Development and Care 189 (6), 938-945, 2019 | 28 | 2019 |
Performativity as pretence: A study of testing practices in a compulsory school in Sweden J Lunneblad, MA Carlsson Ethnography and Education 7 (3), 297-309, 2012 | 28 | 2012 |
The school as crime scene: Discourses on degrading treatment in Swedish schools N Hammarén, J Lunneblad, T Johansson, Y Odenbring Power and Education 7 (3), 272-288, 2015 | 26 | 2015 |
Violence in urban schools: school professionals’ categorizations and explanations of violence among students in two different demographic areas J Lunneblad, T Johansson, Y Odenbring International studies in sociology of education 28 (1), 63-80, 2019 | 24 | 2019 |
Promising practices: Preparing children of immigrants in New York and Sweden C Suárez-Orozco, M Martin, M Alexandersson, LJ Dance, J Lunneblad The children of immigrant in school: A comparative look at integration in …, 2013 | 24 | 2013 |
Skolidentitet och managementkultur som mytologisk diskurs J Lunneblad Utbildning & Demokrati–tidskrift för didaktik och utbildningspolitk 19 (1 …, 2010 | 21 | 2010 |
Youth victimisation, school and family support: schools’ strategies to handle abused children Y Odenbring, T Johansson, J Lunneblad, N Hammarén Education Inquiry 6 (2), 26417, 2015 | 18 | 2015 |
A strong commitment: Conforming a school identity at one compulsory faith school in a disadvantaged area J Lunneblad, Y Odenbring, A Hellman Ethnography and Education 12 (1), 112-126, 2017 | 15 | 2017 |
Inequalities in Access to Early Childhood Education and Care in Sweden. The Equal Access Study. Expert report S Garvis, J Lunneblad München: Deutsches Jugendinstitut, 2018 | 13 | 2018 |
Inequalities in Access to Early Childhood Education and Care in Canada. The Equal Access Study. Expert report C Japel, M Friendly München: Deutsches Jugendinstitut, 2018 | 13 | 2018 |