Follow
Oscar Björk
Title
Cited by
Cited by
Year
The dialogism of ‘telling’: Intertextuality and interdiscursivity in early school writing
O Björk, R Iyer
Linguistics and education 74, 101168, 2023
62023
Emergent literary literacy
O Björk, J Folkeryd
L1-Educational Studies in Language and Literature 21, 1-25, 2021
62021
Barn skriver historia: En studie av fjärdeklassares skrivande i historieämnet
O Björk, O Nolgård, T Nygren
Nordidactica: Journal of Humanities and Social Science Education, 73-106, 2020
42020
Tidigt naturvetenskapligt skolskrivande
O Björk
Trettonde nationella konferensen i svenska med didaktisk inriktning …, 2020
12020
Funktionellt skrivande i tidiga skolår
Å af Geijerstam, O Björk, C Engblom, J Wiksten Folkeryd, S Hort, C Liberg, ...
2024
Writing and power: Conceptualising early school writing instruction from a critical discourse analytical perspective
O Björk
L1-Educational Studies in Language and Literature 24 (1), 1-30, 2024
2024
Barns tidiga skolskrivande
O BJÖRK
2023
Barns tidiga skolskrivande: Emergent disciplinary literacy, elevtextens dialogism och skrivundervisning som diskurspraktiker
O Björk
Acta Universitatis Upsaliensis, 2023
2023
Lågstadielärares beskrivning av sin skrivundervisning
M Rasmusson, O Björk, C Liberg
Nordiska konferensen för modersmålsdidaktisk forskning, 2021
2021
Reasoning Children: A text analytical approach for detecting signs of emergent subject specific reasoning in early school writing
O Björk
Australian Association For Research In Education (AARE) Conference, December …, 2019
2019
What does it mean to write a good or bad text and how can we tell the difference?
O Björk
Australian Association For Research In Education (AARE) Conference. Brisbane …, 2019
2019
Texts, meaning making and emerging disciplinary literacies in primary schools in Sweden.
O Björk, R Iyer
Australian Association For Research In Education,(AARE) Conference, Brisbane …, 2019
2019
Innehåll i narrativa respektive informativa elevtexter på lågstadiet
O Björk
13: e nationella konferensen i Svenska med didaktisk inriktning. Linköping …, 2018
2018
All possible worlds: Content-Thematic Space in early school writing of narratives
O Björk
ECER 2018: Inclusion and Exclusion, Resources for Educational Research …, 2018
2018
Glass, godis och guldkant: Innehållsliga teman i narrativa texter på lågstadiet
O Björk
Trettonde nordiska konferensen om systemisk-funktionell lingvistik och …, 2017
2017
Analysing intermodal relations and dialogism in primary school multimodal compositions
O Björk, S Hort
Oscar Björk: Innehållstematisering: en SFL-baserad metod för analys av textinnehåll i tidigt skolskrivande
O Björk, JW Folkeryd
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–17