Att bli förskollärare: mångfacetterad komplexitet I Engdahl, E Ärlemalm-Hagsér Liber, 2015 | 336 | 2015 |
Många olika genusmönster existerar samtidigt i förskolan E Ärlemalm-Hagsér, IP Samuelsson Pedagogisk forskning i Sverige 14 (2), 89-109, 2009 | 151 | 2009 |
Sustainable development in early childhood education: in‐service students' comprehension of the concept E Ärlemalm‐Hagsér, A Sandberg Environmental Education Research 17 (2), 187-200, 2011 | 149 | 2011 |
The dynamics of early childhood spaces: opportunities for outdoor play? T Waller, EBH Sandseter, S Wyver, E Ärlemalm‐Hagsér, T Maynard European Early Childhood Education Research Journal 18 (4), 437-443, 2010 | 112 | 2010 |
Examining the rhetoric: A comparison of how sustainability and young children's participation and agency are framed in Australian and Swedish early childhood education curricula E Ärlemalm-Hagsér, J Davis Contemporary Issues in Early Childhood 15 (3), 231-244, 2014 | 104 | 2014 |
Respect for Nature--A Prescription for Developing Environmental Awareness in Preschool. E Ärlemalm-Hagsér Center for Educational Policy Studies Journal 3 (1), 25-44, 2013 | 100 | 2013 |
The Swedish national curriculum: Play and learning with fundamental values in focus A Sandberg, E Ärlemalm-Hagsér Australasian Journal of Early Childhood 36 (1), 44-50, 2011 | 93 | 2011 |
The SAGE handbook of outdoor play and learning T Waller, E Ärlemalm-Hagsér, EBH Sandseter, L Lee-Hammond, K Lekies, ... Sage, 2017 | 84 | 2017 |
Gender choreography and micro‐structures–early childhood professionals' understanding of gender roles and gender patterns in outdoor play and learning E Ärlemalm‐Hagsér European Early Childhood Education Research Journal 18 (4), 515-525, 2010 | 78 | 2010 |
Engagerade i världens bästa? Lärande för hållbarhet i förskolan E Ärlemalm-Hagsér | 74 | 2013 |
Naturmöten och källsortering-En kvantitativ studie om lärande för hållbar utveckling i förskolan E Ärlemalm-Hagsér, B Sundberg Nordic Studies in Science Education 12 (2), 140-156, 2016 | 68 | 2016 |
Lärande för hållbar utveckling i förskolan: Kunskapsinnehåll, delaktighet och aktörskap kommunicerat i text E Ärlemalm-Hagsér Nordisk barnehageforskning 5, 2012 | 56 | 2012 |
Skogen som pedagogisk praktik ur ett genusperspektiv E Ärlemalm-Hagsér, AR Sandberg Studentlitteratur, 2008 | 55 | 2008 |
Contemporary research on early childhood education for sustainability E Ärlemalm‐Hagsér, S Elliott International Journal of Early Childhood 49, 267-272, 2017 | 50 | 2017 |
Lek och skapande. I I I Engdahl, E Ärlemalm-Hagsér Engdahl, & E. Ärlemalm-Hagsér (Red.), Att bli förskollärare: mångfacetterad …, 2015 | 43 | 2015 |
Participation as ‘Taking Part In’: education for sustainability in Swedish preschools E Ärlemalm-Hagsér Global Studies of Childhood 4 (2), 101-114, 2014 | 42 | 2014 |
Risk and safety in outdoor play EBH Sandseter, H Little, D Ball, D Eager, M Brussoni, T Waller The SAGE handbook of outdoor play and learning, 113-126, 2017 | 41 | 2017 |
Outdoor play and learning in early childhood from different cultural perspectives H Prince, L Allin, EBH Sandseter, E Ärlemalm-Hagsér Journal of Adventure Education & Outdoor Learning 13 (3), 183-188, 2013 | 41 | 2013 |
Minds on Earth Hour–a theme for sustainability in Swedish early childhood education E Ärlemalm-Hagsér Early Child Development and Care 183 (12), 1782-1795, 2013 | 40 | 2013 |
Researching early childhood education for sustainability S Elliott, E Ärlemalm-Hagsér, J Davis New York: Routledge. doi 10, 9780429446764, 2020 | 39 | 2020 |