Följ
Eva Ärlemalm-Hagsér
Eva Ärlemalm-Hagsér
Professor i pedagogik med inriktning förskolepedagogik
Verifierad e-postadress på mdh.se
Titel
Citeras av
Citeras av
År
Att bli förskollärare: mångfacetterad komplexitet
I Engdahl, E Ärlemalm-Hagsér
Liber, 2015
3362015
Många olika genusmönster existerar samtidigt i förskolan
E Ärlemalm-Hagsér, IP Samuelsson
Pedagogisk forskning i Sverige 14 (2), 89-109, 2009
1512009
Sustainable development in early childhood education: in‐service students' comprehension of the concept
E Ärlemalm‐Hagsér, A Sandberg
Environmental Education Research 17 (2), 187-200, 2011
1492011
The dynamics of early childhood spaces: opportunities for outdoor play?
T Waller, EBH Sandseter, S Wyver, E Ärlemalm‐Hagsér, T Maynard
European Early Childhood Education Research Journal 18 (4), 437-443, 2010
1122010
Examining the rhetoric: A comparison of how sustainability and young children's participation and agency are framed in Australian and Swedish early childhood education curricula
E Ärlemalm-Hagsér, J Davis
Contemporary Issues in Early Childhood 15 (3), 231-244, 2014
1042014
Respect for Nature--A Prescription for Developing Environmental Awareness in Preschool.
E Ärlemalm-Hagsér
Center for Educational Policy Studies Journal 3 (1), 25-44, 2013
1002013
The Swedish national curriculum: Play and learning with fundamental values in focus
A Sandberg, E Ärlemalm-Hagsér
Australasian Journal of Early Childhood 36 (1), 44-50, 2011
932011
The SAGE handbook of outdoor play and learning
T Waller, E Ärlemalm-Hagsér, EBH Sandseter, L Lee-Hammond, K Lekies, ...
Sage, 2017
842017
Gender choreography and micro‐structures–early childhood professionals' understanding of gender roles and gender patterns in outdoor play and learning
E Ärlemalm‐Hagsér
European Early Childhood Education Research Journal 18 (4), 515-525, 2010
782010
Engagerade i världens bästa? Lärande för hållbarhet i förskolan
E Ärlemalm-Hagsér
742013
Naturmöten och källsortering-En kvantitativ studie om lärande för hållbar utveckling i förskolan
E Ärlemalm-Hagsér, B Sundberg
Nordic Studies in Science Education 12 (2), 140-156, 2016
682016
Lärande för hållbar utveckling i förskolan: Kunskapsinnehåll, delaktighet och aktörskap kommunicerat i text
E Ärlemalm-Hagsér
Nordisk barnehageforskning 5, 2012
562012
Skogen som pedagogisk praktik ur ett genusperspektiv
E Ärlemalm-Hagsér, AR Sandberg
Studentlitteratur, 2008
552008
Contemporary research on early childhood education for sustainability
E Ärlemalm‐Hagsér, S Elliott
International Journal of Early Childhood 49, 267-272, 2017
502017
Lek och skapande. I I
I Engdahl, E Ärlemalm-Hagsér
Engdahl, & E. Ärlemalm-Hagsér (Red.), Att bli förskollärare: mångfacetterad …, 2015
432015
Participation as ‘Taking Part In’: education for sustainability in Swedish preschools
E Ärlemalm-Hagsér
Global Studies of Childhood 4 (2), 101-114, 2014
422014
Risk and safety in outdoor play
EBH Sandseter, H Little, D Ball, D Eager, M Brussoni, T Waller
The SAGE handbook of outdoor play and learning, 113-126, 2017
412017
Outdoor play and learning in early childhood from different cultural perspectives
H Prince, L Allin, EBH Sandseter, E Ärlemalm-Hagsér
Journal of Adventure Education & Outdoor Learning 13 (3), 183-188, 2013
412013
Minds on Earth Hour–a theme for sustainability in Swedish early childhood education
E Ärlemalm-Hagsér
Early Child Development and Care 183 (12), 1782-1795, 2013
402013
Researching early childhood education for sustainability
S Elliott, E Ärlemalm-Hagsér, J Davis
New York: Routledge. doi 10, 9780429446764, 2020
392020
Systemet kan inte utföra åtgärden just nu. Försök igen senare.
Artiklar 1–20