Vad gör en skicklig lärare?: en studie om kollegial handledning som utvecklingspraktik L Langelotz Acta universitatis Gothoburgensis, 2014 | 84 | 2014 |
Så görs en (o) skicklig lärare L Langelotz Pedagogisk forskning i Sverige 18 (3-4), 258-279, 2013 | 72 | 2013 |
Kollegialt lärande i praktiken: Kompetensutveckling eller kollektiv korrigering? L Langelotz Natur och kultur, 2017 | 50 | 2017 |
Teachers’ peer group mentoring–Nine steps to heaven? L Langelotz Education Inquiry 4 (2), 375-394, 2013 | 35 | 2013 |
Communicative learning spaces and learning to become a teacher E Sjølie, S Francisco, L Langelotz Pedagogy, Culture & Society 27 (3), 365-382, 2019 | 27 | 2019 |
Apache Derby SMP scalability A Morken, POR Pahr Master’s thesis, Norwegian University of Science and Technology, 2007 | 27 | 2007 |
The Practice of Peer Group Mentoring: Traces of global changes and regional traditions L Langelotz, K Rönnerman Lost in practice: Transforming Nordic educational action research, 73-93, 2014 | 19 | 2014 |
Collegial mentoring for professional development L Langelotz Exploring Education and Professional Practice: Through the Lens of Practice …, 2016 | 18 | 2016 |
Our way (s) to action research: Doctoral students’ international and interdisciplinary collective memory work Z Zhang, D Fyn, L Langelotz, J Lönngren, L McCorquodale, J Nehez Action Research 12 (3), 293-314, 2014 | 18 | 2014 |
Praktikteorier i allmänhet och teorin om praktikarkitekturer i synnerhet. L Langelotz, K Rönnerman, K Mahon Studentlitteratur AB, 2019 | 11 | 2019 |
Att utveckla utbildningspraktiker: analys, förståelse och förändring genom teorin om praktikarkitekturer I Henning Loeb, L Langelotz, K Rönnerman Studentlitteratur AB, 2019 | 10 | 2019 |
Research that facilitates praxis and praxis development M Kaukko, J Wilkinson, L Langelotz Pedagogy, education, and praxis in critical times, 39-63, 2020 | 6 | 2020 |
Action research and curriculum development with consideration of the Nordic context L Langelotz, A Olin Oxford research encyclopedia of education, 2022 | 5 | 2022 |
Att utveckla utbildningspraktiker I Henning Loeb, L Langelotz, K Rönnerman Analys, förståelse och förändring genom teorin om praktikarkitekturer, 2019 | 5 | 2019 |
Lärares frågeställningar genererade ur utbildningspraktiker K Rönnerman, L Langelotz Stockholm: Vetenskapsrådet, 2015 | 5 | 2015 |
Walking on the edge: Educational praxis in higher education L Langelotz, K Mahon, GM Dahlberg Learning and Teaching 13 (3), v-xv, 2020 | 4 | 2020 |
Innehåll och pedagogiska diskurser på lärares kompetensutvecklingsmarknad: en studie av insatser som genererar fakturor M Levinsson, A Norlund, L Langelotz Pedagogisk forskning i Sverige 28 (4), 7-37, 2023 | 3 | 2023 |
Praktiknära forskning och avhandlingar i Pedagogiskt arbete L Langelotz, K Rönnerman Kapet (elektronisk) 12 (1), 134-151, 2016 | 3 | 2016 |
Kollegorna stöttar, utvecklar-och dömer L Langelotz Pedagogiska magasinet, 46-49, 2016 | 3 | 2016 |
Utvärdering av barnmorskeutbildning på distans L Borglund, L Langelotz Centrum för lärande och undervisning, 2009 | 3 | 2009 |