Läser in ...
Systemet kan inte utföra åtgärden just nu. Försök igen senare.
Citat per år
Dubblettcitat
Följande artiklar är sammanfogade i Scholar. Deras
kombinerade citat
räknas endast för den första artikeln.
Sammanfogade citat
Antalet "Citeras av" inkluderar citat till följande artiklar i Scholar. Stjärnmärkta
*
citat kan skilja sig från artikeln i profilen.
Lägg till medförfattare
Medförfattare
Följ
Nya artiklar av denna författare
Nya källreferenser till denna författare
Nya artiklar relaterade till denna författares forskning
E-postadress för uppdateringar
Klar
Min profil
Mitt bibliotek
Statistik
Meddelande
Inställningar
Logga in
Logga in
Skapa en profil
Citeras av
Visa alla
Alla
Sedan 2019
Citat
207
50
h-index
5
4
i10-index
5
2
0
14
7
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2
4
8
6
5
7
2
9
5
6
8
4
5
4
8
7
12
9
8
13
9
10
12
8
5
12
7
6
Följ
Dr Rima Aboudan
Academic Executive Director at Dyslexia for Educational Consultation
Verifierad e-postadress på uaedyslexia.com
Artiklar
Citeras av
Titel
Sortera
Sortera efter citat
Sortera efter år
Sortera efter titel
Citeras av
Citeras av
År
Gestures, pauses and speech: An experimental investigation of the effects of changing social context on their precise temporal relationships
G Beattie, R Aboudan
Semiotica 99 (3-4), 239-272
, 1994
93
1994
Cross-cultural similarities in gestures: The deep relationship between gestures and speech which transcends language barriers
R Aboudan, G Beattie
Semiotica 111 (3-4), 269-294
, 1996
51
1996
Dyslexia in the United Arab Emirates University-A study of prevalence in English and Arabic
R Aboudan, V Eapen, M Bayshak, M Al-Mansouri, M Al-Shamsi
International Journal of English Linguistics 1 (2), 64
, 2011
27
2011
Engage them, don’t enrage them–student voices and what it takes to participate
R Aboudan
English Language Teaching 4 (1), 128
, 2011
22
2011
We Will Learn Better Only if Some Things Were Different: Arab Student Voices about Their Performance in IELTS.
R Aboudan
Reading Matrix: An International Online Journal 11 (2)
, 2011
12
2011
Problem-based Learning and Teaching English for Specific Purposes
R Aboudan
2
*
Systemet kan inte utföra åtgärden just nu. Försök igen senare.
Artiklar 1–6
Visa fler
Integritet
Villkor
Hjälp
Om Scholar
Sök i hjälpen