Magdalena Petersson McIntyre
Magdalena Petersson McIntyre
Associate Professor, University of Gothenburg
Verifierad e-postadress på cfk.gu.se
Titel
Citeras av
Citeras av
År
Identitetsföreställningar: Performance, makt och normalisering ombord på SAS och AirHoliday.
M Petersson
Mara förlag, 2003
39*2003
Digitalizing consumption: How devices shape consumer culture
F Cochoy, J Hagberg, MP McIntyre, N Sörum
Taylor & Francis, 2017
292017
Perfume packaging, seduction and gender
MP McIntyre
Culture Unbound: Journal of Current Cultural Research 5 (2), 291-311, 2013
202013
Bara den inte blir rosa, genus design och konsumtion i ett svenskt industriprojekt
M Petersson McIntyre
Göteborg: Mara, 2010
19*2010
Keep your clothes on! Fit and sexy through striptease aerobics
M Petersson McIntyre
Women and exercise: The body, health, and consumerism, 247-265, 2011
122011
Att älska sitt jobb: Passion, entusiasm och nyliberal subjektivitet
M Petersson McIntyre
10*2016
Den (o) hållbara förpackningen
L Brunnström, K Wagner, A Olsson, M Petersson McIntyre
Balkong Förlag, 2015
92015
Commodifying Passion
MP McIntyre
Journal of Cultural Economy 7 (1), 79-94, 2014
92014
Modets metamorfoser: Den klädda kroppens identiteter och förvandlingar
L Gradén, M Petersson McIntyre
Carlsson, 2009
92009
Commodifying passion: The fashion of aesthetic labour
M Petersson McIntyre
Journal of Cultural Economy 7 (1), 79-94, 2014
72014
Tracing the sex of big data (or configuring digital consumers)
M Petersson McIntyre
Digitalizing Consumption: How Devices Shape Consumer Culture, 122, 2017
6*2017
Shame, Blame, and Passion: Affects of (Un) sustainable Wardrobes
M Petersson McIntyre
Fashion Theory, 1-21, 2019
42019
Genus, design och marknad
M Mörck, Magnus och Petersson
Kulturella perspektiv 2007 (3), 2007
4*2007
Agencing femininity: digital Mrs. Consumer in intra-action
M Petersson McIntyre
Journal of Cultural Economy 13 (1), 54-72, 2020
32020
Gender by Design: Performativity and Consumer Packaging
M Petersson McIntyre
Design and Culture 10 (Issue 3), pp 337-358, 2019
32019
Looking the Part: Negotiating Work Clothes, Gender and Expertise in Retail
M Petersson McIntyre
Fashion Practice 8 (1), 117-134, 2016
32016
Jämställdhet på köpet?: Marknadsfeminism, innovation och normkritik
MP McIntyre
Vinnova, 70, 2014
32014
The gendered bottle: Meaning-making in luxury packaging
MP McIntyre
Current Issues in European Cultural Studies; June 15-17; Norrköping; Sweden …, 2011
32011
Bildesign som provocerar
M Mörck, M Petersson McIntyre
Ingerman, Åke, Wagner, Karin & Axelsson, Ann-Sofie (eds.) På spaning efter …, 2009
32009
Queering all aboard: challenging the maleness of the leisure boat industry
MP McIntyre
International Journal of Entrepreneurship and Small Business 24 (1), 4-22, 2015
22015
Systemet kan inte utföra åtgärden just nu. Försök igen senare.
Artiklar 1–20