Läser in ...
Systemet kan inte utföra åtgärden just nu. Försök igen senare.
Citat per år
Dubblettcitat
Följande artiklar är sammanfogade i Scholar. Deras
kombinerade citat
räknas endast för den första artikeln.
Sammanfogade citat
Antalet "Citeras av" inkluderar citat till följande artiklar i Scholar. Stjärnmärkta
*
citat kan skilja sig från artikeln i profilen.
Lägg till medförfattare
Medförfattare
Följ
Nya artiklar av denna författare
Nya källreferenser till denna författare
Nya artiklar relaterade till denna författares forskning
E-postadress för uppdateringar
Klar
Min profil
Mitt bibliotek
Statistik
Meddelande
Inställningar
Logga in
Logga in
Skapa en profil
Citeras av
Visa alla
Alla
Sedan 2019
Citat
101
48
h-index
3
2
i10-index
1
1
0
18
9
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
1
2
2
1
9
9
11
17
8
9
8
8
14
1
Offentlig åtkomst
Visa alla
Visa alla
1 artikel
0 artiklar
tillgänglig
inte tillgänglig
Enligt krav från finansiärer
Medförfattare
Hugh Davis
Professor of Learning Technologies, University of Southampton
Verifierad e-postadress på soton.ac.uk
David Millard
School of Electronics and Computer Science, University of Southampton
Verifierad e-postadress på soton.ac.uk
Charlie Hargood
Associate Professor, CT, SciTech, Bournemouth University
Verifierad e-postadress på bournemouth.ac.uk
Följ
Rikki Prince
University of Southampton
Verifierad e-postadress på ecs.soton.ac.uk
user modelling
personalisation
adaptive
games
Artiklar
Citeras av
Offentlig åtkomst
Medförfattare
Titel
Sortera
Sortera efter citat
Sortera efter år
Sortera efter titel
Citeras av
Citeras av
År
Increasing adoption of smart learning content for computer science education
P Brusilovsky, S Edwards, A Kumar, L Malmi, L Benotti, D Buck, P Ihantola, ...
Proceedings of the Working Group Reports of the 2014 on Innovation …
, 2014
86
2014
The scope of adaptive digital games for education
R Prince, HC Davis
2008 Second IEEE International Conference on Digital Game and Intelligent …
, 2008
6
2008
Aggregated Erevnametrics: bringing together alt-metrics through Research Objects
P McSweeney, R Prince, C Hargood, D Millard, L Carr
4
2011
IDIUMS: sharing user models through application attributes
R Prince, HC Davis
User Modeling, Adaptation and Personalization (UMAP), 4
, 2011
3
2011
Can educational games ever be fun? On redesigning the gaming experience.
CJ Hooper, A Frazer, R Prince
2
2010
A mini-thesis submitted for transfer from MPhil to PhD
R Prince
UNIVERSITY OF SOUTHAMPTON
, 2009
2009
Systemet kan inte utföra åtgärden just nu. Försök igen senare.
Artiklar 1–6
Visa fler
Integritet
Villkor
Hjälp
Om Scholar
Sök i hjälpen