Läser in ...
Systemet kan inte utföra åtgärden just nu. Försök igen senare.
Citat per år
Dubblettcitat
Följande artiklar är sammanfogade i Scholar. Deras
kombinerade citat
räknas endast för den första artikeln.
Sammanfogade citat
Antalet "Citeras av" inkluderar citat till följande artiklar i Scholar. Stjärnmärkta
*
citat kan skilja sig från artikeln i profilen.
Lägg till medförfattare
Medförfattare
Följ
Nya artiklar av denna författare
Nya källreferenser till denna författare
Nya artiklar relaterade till denna författares forskning
E-postadress för uppdateringar
Klar
Min profil
Mitt bibliotek
Statistik
Meddelande
Inställningar
Logga in
Logga in
Skapa en profil
Citeras av
Alla
Sedan 2019
Citat
99
98
h-index
6
6
i10-index
4
4
0
34
17
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
1
2
4
16
30
33
13
Följ
YU, Hui
Associate Professor, School of Education,
South China Normal University
Verifierad e-postadress på m.scnu.edu.cn -
Startsida
educational policy
sociology of education
Bourdieu
parenting
private tutoring
Artiklar
Citeras av
Titel
Sortera
Sortera efter citat
Sortera efter år
Sortera efter titel
Citeras av
Citeras av
År
Inheriting or re-structuring habitus/capital? Chinese migrant children in the urban field of cultural reproduction
H Yu
Educational Philosophy and Theory 52 (12), 1277-1289
, 2020
23
2020
Shaping the educational policy field:‘cross-field effects’ in the Chinese context
H Yu
Journal of Education Policy 33 (1), 43-61
, 2018
23
2018
Infantographies
M Tesar, MR Guerrero, E Anttila, J Newberry, A Hellman, J Wall, ...
Educational Philosophy and Theory, 1-19
, 2021
16
2021
The making of ‘incompetent parents’: Intersectional identity, habitus and Chinese rural migrant’s parental educational involvement
H Yu
The Australian Educational Researcher 47 (4), 555-570
, 2020
16
2020
Making restrictive schooling policies for rural migrants: discourse, power, and policy cycle in the Chinese context
H Yu
Asia Pacific Journal of Education 41 (3), 440-453
, 2021
9
2021
Social support in university music students’ coping with performance anxiety: people, strategies and performance situations
WL Huang, H Yu
Music Education Research 24 (1), 124-135
, 2022
8
2022
Migration and Educational Policymaking in China: A Critical Engagement with Policy Sociology and Bourdieu
H Yu
Routledge
, 2022
1
2022
‘Localised’field strategies and diversities in educational policy enactment: Towards multi-level/directional cross-field analysis
H Yu
Recontextualising and Recontesting Bourdieu in Chinese Education, 120-138
, 2022
1
2022
Migrant Children in State/quasi-state Schools in Urban China: From Access to Quality?
H Yu
Routledge
, 2021
1
2021
From Access to Quality? Examining the Interim Quasi-State Schools for Rural Migrants in Urban China
H Yu, WL Huang
Education as Change 25 (1), 1-23
, 2021
1
2021
120 ‘Localised’field strategies and diversities in educational policy enactment: Towards multi-level/directional cross-field analysis
H Yu
Recontextualising and Recontesting Bourdieu in Chinese Education: Habitus …
, 2024
2024
7 ‘Localised’field strategies and diversities in educational policy enactment
H Yu
Recontextualising and Recontesting Bourdieu in Chinese Education: Habitus …
, 2023
2023
Systemet kan inte utföra åtgärden just nu. Försök igen senare.
Artiklar 1–12
Visa fler
Integritet
Villkor
Hjälp
Om Scholar
Sök i hjälpen