Följ
Rimma Nyman
Titel
Citeras av
Citeras av
År
What Makes a Mathematical Task Interesting?.
R Nyman
Educational Research and Reviews 11 (16), 1509-1520, 2016
222016
Enhancing engagement in algebra: didactical strategies implemented and discussed by teachers
R Nyman, C Kilhamn
Scandinavian Journal of Educational Research 59 (6), 623-637, 2015
222015
Interest and engagement: Perspectives on mathematics in the classroom
R Nyman
212017
Indicators of student engagement: What teachers notice during introductory algebra lessons.
R Nyman
International Journal For Mathematics Teaching & Learning, 2015
172015
Matematiska samtal i klassrummet
C Kilhamn, R Nyman, L Knutsson, B Holmberg, S Frisk, C Skodras, ...
Stockholm: Liber AB, 2019
122019
Litteraturstudier i lärarutbildningen-att läsa, skriva och reflektera: Litterature review in Teacher Education-to read, write and reflect
R Nyman, S Claesson
92022
The crosscurrents of Swedish mathematics teacher education
IM Christiansen, A de Ron, A Ebbelind, S Engström, S Frisk, C Kilhamn, ...
Information Age Publishing, 2021
32021
What do students attend to? Students’ task-related attention in Swedish settings
R Nyman, J Emanuelsson
Student voice in mathematics classrooms around the world, 115-131, 2013
32013
Rika lösningar på rika problem: att dela smörgåsar
R Nyman, AI Säfström, E Taflin
Nämnaren: tidskrift för matematikundervisning 199 (3), 21-24, 2016
22016
Unfolding principles for student peer feedback: A comparative analysis across higher education contexts
M Ellegaard, M Niss, J Bruun, J Lämsä, FV Christiansen, GG Linell, ...
Högre Utbilding 12 (2), 53-77, 2022
12022
Exemplifying different methodological approaches of analysing textbooks in mathematics
K Bråting, C Kilhamn, O Viirman, A Dyrvold, I Bergvall, H Knutson, ...
MADIF 13, The thirteenth research seminar of the Swedish Society for …, 2022
12022
Rika lösningar på rika problem–att välja glasskulor
R Nyman, AI Säfström, E Taflin
Nämnaren: tidskrift för matematikundervisning 45 (1), 9-12, 2018
12018
Can programming support mathematics learning? An analysis of Swedish lower secondary textbooks
R Nyman, K Bråting, C Kilhamn
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 1-19, 2024
2024
Examensarbeten i svensk grundlärarutbildning–en innehållsanalys av didaktik och ämnen
M Börjesson, R Nyman
Acta Didactica Norden 17 (1), 19 sider-19 sider, 2023
2023
Final thesis in Swedish Teacher education
A Råde, M Börjesson, R Nyman
NERA (Nordic Educational Research Association) Conference 2023 …, 2023
2023
Brygga kaffe–ett matematiskt samtal om uttryck, samband och formler
R Nyman
Nämnaren 2021 (2), 81-87, 2021
2021
Rika lösningar på rika problem–Felblandad saft
AI Säfström, C Kilhamn, R Nyman
Nämnaren: tidskrift för matematikundervisning 46 (1), 12-17, 2019
2019
Rika lösningar på rika problem: Tornet
R Nyman, AI Säfström
Nämnaren: tidskrift för matematikundervisning 45 (4), 35-40, 2018
2018
To set an example: shifts in awareness when working with Venn diagrams
R Nyman, AI Säfström
Perspectives on professional development of mathematics teachers 11, 223, 2018
2018
Mathematical classroom discussions–developing a framework focussing on the teacher’s role
FG Cronberg, C Kilhamn, R Nyman, C Skodras, L Knutsson, B Holmberg, ...
Perspectives on professional development of mathematics teachers, 228, 2018
2018
Systemet kan inte utföra åtgärden just nu. Försök igen senare.
Artiklar 1–20