Läser in ...
Systemet kan inte utföra åtgärden just nu. Försök igen senare.
Citat per år
Dubblettcitat
Följande artiklar är sammanfogade i Scholar. Deras
kombinerade citat
räknas endast för den första artikeln.
Sammanfogade citat
Antalet "Citeras av" inkluderar citat till följande artiklar i Scholar. Stjärnmärkta
*
citat kan skilja sig från artikeln i profilen.
Lägg till medförfattare
Medförfattare
Följ
Nya artiklar av denna författare
Nya källreferenser till denna författare
Nya artiklar relaterade till denna författares forskning
E-postadress för uppdateringar
Klar
Min profil
Mitt bibliotek
Statistik
Meddelande
Inställningar
Logga in
Logga in
Skapa en profil
Citeras av
Visa alla
Alla
Sedan 2019
Citat
291
227
h-index
4
4
i10-index
4
3
0
80
40
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
12
17
13
17
31
29
21
56
72
18
Offentlig åtkomst
Visa alla
Visa alla
1 artikel
0 artiklar
tillgänglig
inte tillgänglig
Enligt krav från finansiärer
Följ
Cristi Pinela
Doctoral Student,
Portland State University
Verifierad e-postadress på pdx.edu
Contemplative education
motivation & engagement
positive youth development
Artiklar
Citeras av
Offentlig åtkomst
Titel
Sortera
Sortera efter citat
Sortera efter år
Sortera efter titel
Citeras av
Citeras av
År
Mindfulness and compassion training in adolescence: A developmental contemplative science perspective
RW Roeser, C Pinela
New Directions for Youth Development 2014 (142), 9-30
, 2014
160
2014
Mindfulness training improves middle school teachers’ occupational health, well-being, and interactions with students in their most stressful classrooms.
RW Roeser, AJ Mashburn, EA Skinner, JR Choles, C Taylor, NP Rickert, ...
Journal of Educational Psychology 114 (2), 408
, 2022
55
2022
“Like Yin and Yang”: perceptions of methamphetamine benefits and consequences among people who use opioids in rural communities
R Baker, G Leichtling, C Hildebran, C Pinela, EN Waddell, C Sidlow, ...
Journal of addiction medicine 15 (1), 34-39
, 2021
43
2021
Contemplative education
RW Roeser, DR Vago, C Pinela, LS Morris, C Taylor, J Harrison
Handbook of moral and character education, 223-247
, 2014
29
2014
Erratum: Mindfulness and compassion training in adolescence: A developmental contemplative science perspective
RW Roeser, C Pinela
New Directions for Youth Development 2014 (143), e1-e1
, 2014
3
2014
Do Motives Matter? The Role of Motivation in Shaping the Impact of Mindfulness Training on Teachers' Psychological Distress and Wellbeing
CN Pinela
Portland State University
, 2022
1
2022
Systemet kan inte utföra åtgärden just nu. Försök igen senare.
Artiklar 1–6
Visa fler
Integritet
Villkor
Hjälp
Om Scholar
Sök i hjälpen