Defining integrated science education and putting it to test M Åström Linköping University Electronic Press, 2008 | 57* | 2008 |
Using hierarchical linear models to test differences in Swedish results from OECD’s PISA 2003: Integrated and subject-specific science education M Åström, KG Karlsson Nordic Studies in Science Education 3 (2), 121-131, 2007 | 23 | 2007 |
Integrated and subject specific M Åström An empirical exploration in Swedish compulsory schools. Licentiate of …, 2007 | 10 | 2007 |
Different profiles for the assessment of student theses in teacher education K Stolpe, L Björklund, M Lundström, M Åström Higher Education 82 (5), 959-976, 2021 | 8 | 2021 |
Assessing student theses: Differences and similarities between examiners from different academic disciplines M Lundström, M Åström, K Stolpe, L Björklund Practitioner Research in Higher Education 10 (1), 217-226, 2016 | 6 | 2016 |
Scientific competence and educational reforms in Norway and Sweden KG Karlsson, M Kjærnsli, S Lie, M Åström Northern Lights on PISA 2003–A Reflection from the Nordic Countries, 189-199, 2006 | 6 | 2006 |
Integrative Science Education-pros, cons and occurrence in Swedish compulsory school M Åström International Organization for Science and Technology Education/XI IOSTE …, 2004 | 4 | 2004 |
Elevers syn på nationella prov: Resultat från elevenkät vid genomförandet av nationella ämnesprov i biologi, fysik och kemi i grundskolans årskurs 9 våren 2010 M Åström, H Eklöf Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap, Umeå universitet, 2011 | 3 | 2011 |
Elevers syn på nationella prov: Resultat från elevenkät vid genomförandet av nationella ämnesprov i biologi, fysik och kemi i grundskolans årskurs 9 våren 2009 M Åström, H Eklöf | 3 | 2010 |
En Delphi-studie av initierade brukares uppfattningar om karaktärer av integrerad naturvetenskap i senare delen av svensk grundskola M Åström Didaktisk Tidskrift 19 (3), 113-132, 2010 | 3 | 2010 |
Konsumtionsuppsatser som ny bedömningspraktik för lärarutbildare [Systematic reviews as new assessment practice for teacher educators] M Lundström, K Stolpe, L Björklund, M Åström Pedagogisk forskning i Sverige 24 (1), 25-45, 2019 | 2 | 2019 |
Elevers syn på nationella prov M Åström, H Eklöf Umeå: Instutionen för tillämpad utbildningsvetenskap, 2011 | 2 | 2011 |
Comparison of student positive attitudes towards science (PATS) with students’ results in Australia, England, Norway and Sweden. M Åström IRC2010, Göteborg, 1-10, 2010 | 1 | 2010 |
Samarbeten genom multimodalitet och språkutveckling i förskola och skolans tidigare år i naturvetenskap. M Åström, M Sjöberg, J Garzon Nunez, N Subhi FND-konferens 2020" Flerspråkighet och multimodalitet i naturvetenskapernas …, 2020 | | 2020 |
Att undersöka möjligheter till ämnesdidaktisk progression G Börjesson, BF Johannsen, M Ståhl, M Svensson, M Åström Vetenskaplighet i högre utbildning: Erfarenheter från lärarutbildning, 157-178, 2019 | | 2019 |
Vad kännetecknar ämnestexter?(inriktning fysik) M Åström Skolverket, 2016 | | 2016 |
Examine student theses: similarities and differences in relation to examiners’ experience M Lundström, L Björklund, K Stolpe, M Åström Assessment in Higher Education (AHE), Birmingham, UK (2015), 2015 | | 2015 |
What need teachers learn more about when assessing students?: Teachers’ comments to Socioscientific issues in national tests in Sweden M Åström Den fjärde nordiska ämnesdidaktiska konferensen, NoFa4, Trondheim, 29-31 maj …, 2013 | | 2013 |
Betygsättning och bedömning i NO M Åström Gleerups Utbildning AB, 2012 | | 2012 |
Integrated and subject-specific science education: teachers’ and students’ views M Åström, KG Karlsson | | 2011 |