Follow
Maria I. Åström
Maria I. Åström
Lektor i naturvetenskapernas didaktik
Verified email at gu.se - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Defining integrated science education and putting it to test
M Åström
Linköping University Electronic Press, 2008
54*2008
Using hierarchical linear models to test differences in Swedish results from OECD’s PISA 2003: Integrated and subject-specific science education
M Åström, KG Karlsson
Nordic Studies in Science Education 3 (2), 121-131, 2007
212007
Integrated and subject specific
M Åström
An empirical exploration in Swedish compulsory schools. Licentiate of …, 2007
102007
Different profiles for the assessment of student theses in teacher education
K Stolpe, L Björklund, M Lundström, M Åström
Higher Education 82 (5), 959-976, 2021
62021
Assessing student theses: Differences and similarities between examiners from different academic disciplines
M Lundström, M Åström, K Stolpe, L Björklund
Practitioner Research in Higher Education 10 (1), 217-226, 2016
62016
Scientific competence and educational reforms in Norway and Sweden
KG Karlsson, M Kjærnsli, S Lie, M Åström
Northern Lights on PISA 2003–A Reflection from the Nordic Countries, 189-199, 2006
62006
Integrative Science Education-pros, cons and occurrence in Swedish compulsory school
M Åström
International Organization for Science and Technology Education/XI IOSTE …, 2004
42004
Elevers syn på nationella prov: Resultat från elevenkät vid genomförandet av nationella ämnesprov i biologi, fysik och kemi i grundskolans årskurs 9 våren 2009
M Åström, H Eklöf
32010
En Delphi-studie av initierade brukares uppfattningar om karaktärer av integrerad naturvetenskap i senare delen av svensk grundskola
M Åström
Didaktisk Tidskrift 19 (3), 113-132, 2010
32010
Konsumtionsuppsatser som ny bedömningspraktik för lärarutbildare [Systematic reviews as new assessment practice for teacher educators]
M Lundström, K Stolpe, L Björklund, M Åström
Pedagogisk forskning i Sverige 24 (1), 25-45, 2019
22019
Elevers syn på nationella prov
M Åström, H Eklöf
Umeå: Instutionen för tillämpad utbildningsvetenskap, 2011
22011
Elevers syn på nationella prov: Resultat från elevenkät vid genomförandet av nationella ämnesprov i biologi, fysik och kemi i grundskolans årskurs 9 våren 2010
M Åström, H Eklöf
Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap, Umeå universitet, 2011
22011
Comparison of student positive attitudes towards science (PATS) with students’ results in Australia, England, Norway and Sweden.
M Åström
IRC2010, Göteborg, 1-10, 2010
12010
Samarbeten genom multimodalitet och språkutveckling i förskola och skolans tidigare år i naturvetenskap.
M Åström, M Sjöberg, J Garzon Nunez, N Subhi
FND-konferens 2020" Flerspråkighet och multimodalitet i naturvetenskapernas …, 2020
2020
Att undersöka möjligheter till ämnesdidaktisk progression
G Börjesson, BF Johannsen, M Ståhl, M Svensson, M Åström
Vetenskaplighet i högre utbildning: Erfarenheter från lärarutbildning, 157-178, 2019
2019
Vad kännetecknar ämnestexter?(inriktning fysik)
M Åström
Skolverket, 2016
2016
Examine student theses: similarities and differences in relation to examiners’ experience
M Lundström, L Björklund, K Stolpe, M Åström
Assessment in Higher Education (AHE), Birmingham, UK (2015), 2015
2015
What need teachers learn more about when assessing students?: Teachers’ comments to Socioscientific issues in national tests in Sweden
M Åström
Den fjärde nordiska ämnesdidaktiska konferensen, NoFa4, Trondheim, 29-31 maj …, 2013
2013
Betygsättning och bedömning i NO
M Åström
Gleerups Utbildning AB, 2012
2012
Integrated and subject-specific science education: teachers’ and students’ views
M Åström, KG Karlsson
2011
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20