Följ
Björn Tolgfors
Björn Tolgfors
School of health sciences, Örebro University
Verifierad e-postadress på oru.se
Titel
Citeras av
Citeras av
År
Different versions of assessment for learning in the subject of physical education
B Tolgfors
Physical Education and Sport Pedagogy 23 (3), 311-327, 2018
1242018
The implications of assessment for learning in physical education and health
B Tolgfors, M Öhman
European Physical Education Review 22 (2), 150-166, 2016
832016
Transformative assessment in physical education
B Tolgfors
European Physical Education Review 25 (4), 1211-1225, 2019
372019
Promoting integration through physical education (?)
B Tolgfors
Sport, Education and Society 25 (9), 1029-1042, 2020
302020
Between ideal teaching and ‘what works’: The transmission and transformation of a content area from university to school placements within physical education teacher education
B Tolgfors, E Backman, G Nyberg, M Quennerstedt
European Physical Education Review 27 (2), 312-327, 2021
232021
Bedömning för vilket lärande?: En studie av vad bedömning för lärande blir och gör i ämnet idrott och hälsa
B Tolgfors
Örebro University, 2017
232017
Bedömning för lärande i ämnet idrott och hälsa: didaktiska konsekvenser av styrning
B Tolgfors
Örebro universitet, 2014
202014
Enacting assessment for learning in the induction phase of physical education teaching
B Tolgfors, M Quennerstedt, E Backman, G Nyberg
European Physical Education Review 28 (2), 534-551, 2022
172022
How does physical education teacher education matter? A methodological approach to understanding transitions from PETE to school physical education
E Backman, B Tolgfors, G Nyberg, M Quennerstedt
Physical Education and Sport Pedagogy 28 (4), 411-424, 2023
142023
The glocalization of physical education assessment discourse
B Tolgfors, D Barker
Sport, Education and Society 28 (1), 1-16, 2023
122023
Bedömning för vilket lärande
B Tolgfors
En studie av vad bedömning för lärande blir och gör i ämnet idrott och hälsa, 2017
112017
Bedömning för lärande (BFL) i ämnet idrott och hälsa. I H. Larsson, S. Lundvall, J. Meckbach, T. Peterson, & M. Quennerstedt (Red.)
B Tolgfors
Hur är det i praktiken? Lärare utforskar ämnet idrott och hälsa, 105-116, 2016
82016
Hur är det i praktiken?: lärare utforskar ämnet idrott och hälsa
H Larsson, S Lundvall, J Meckbach, T Peterson, M Quennerstedt
Gymnastik-och idrottshögskolan, GIH, 2016
62016
Exploring Movement Composition in the transition from physical education teacher education to school PE
B Tolgfors, E Backman, G Nyberg, M Quennerstedt
Physical Education and Sport Pedagogy, 1-15, 2022
42022
Peer assessment in physical education teacher education–a complex process making social and physical capital visible
E Backman, M Quennerstedt, B Tolgfors, G Nyberg
Curriculum studies in health and physical education, 1-15, 2023
22023
Activating students as resources in physical education–a complex process making symbolic, social and physical capital visible
E Backman, B Tolgfors, G Nyberg, M Quennerstedt
Kroppsövningskonferensen, Norges Idrottshögskola, Oslo, 2022
12022
Olika versioner av" bedömning för lärande" i ämnet idrott och hälsa
B Tolgfors
Idrott & hälsa, 2017
12017
A PE teacher’s tale: journeying from teacher education to teaching practice in physical education
B Tolgfors, M Quennerstedt, E Backman, G Nyberg
Sport, Education and Society, 1-13, 2023
2023
Assessment for and of learning in nonlinear movement education practices
B Tolgfors, D Barker, G Nyberg, H Larsson
Physical Education and Sport Pedagogy, 1-14, 2023
2023
Bedömning för och av lärande i en icke-linjär undervisningspraktik i ämnet idrott och hälsa
B Tolgfors, D Barker, G Nyberg, H Larsson
SVEBIs årskonferens, Göteborg, Sverige, 23-24 november, 2023., 2023
2023
Systemet kan inte utföra åtgärden just nu. Försök igen senare.
Artiklar 1–20