Läser in ...
Systemet kan inte utföra åtgärden just nu. Försök igen senare.
Citat per år
Dubblettcitat
Följande artiklar är sammanfogade i Scholar. Deras
kombinerade citat
räknas endast för den första artikeln.
Sammanfogade citat
Antalet "Citeras av" inkluderar citat till följande artiklar i Scholar. Stjärnmärkta
*
citat kan skilja sig från artikeln i profilen.
Lägg till medförfattare
Medförfattare
Följ
Nya artiklar av denna författare
Nya källreferenser till denna författare
Nya artiklar relaterade till denna författares forskning
E-postadress för uppdateringar
Klar
Min profil
Mitt bibliotek
Statistik
Meddelande
Inställningar
Logga in
Logga in
Skapa en profil
Citeras av
Alla
Sedan 2019
Citat
115
113
h-index
4
4
i10-index
3
3
0
28
14
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2
13
14
20
28
26
12
Medförfattare
Marci DeCaro
University of Louisville
Verifierad e-postadress på louisville.edu
Daniel DeCaro
University of Louisville
Verifierad e-postadress på louisville.edu
Raymond Chastain
University of Louisville
Verifierad e-postadress på louisville.edu
Alexander P. D'Esterre
Graduate Student, University of Maryland, College Park
Verifierad e-postadress på umd.edu
Erin R. Baker
Associate Professor; University at Albany, State University of New York
Verifierad e-postadress på albany.edu
Jeff Hieb
University of Louisville
Verifierad e-postadress på louisville.edu
Följ
Joanna Weaver, PhD
Northeastern University
Verifierad e-postadress på northeastern.edu
Educational Psychology
Developmental Psychology
Artiklar
Citeras av
Medförfattare
Titel
Sortera
Sortera efter citat
Sortera efter år
Sortera efter titel
Citeras av
Citeras av
År
Reverse the routine: Problem solving before instruction improves conceptual knowledge in undergraduate physics
JP Weaver, RJ Chastain, DA DeCaro, MS DeCaro
Contemporary Educational Psychology 52, 36-47
, 2018
73
2018
Executive function and Theory of Mind in explaining young children's moral reasoning: A Test of the Hierarchical Competing Systems Model
ER Baker, AP D'Esterre, JP Weaver
Cognitive Development 58
, 2021
21
2021
Social belonging and first-year engineering mathematics: A collaborative learning intervention
JP Weaver, MS Decaro, JL Hieb, PA Ralston
2016 ASEE Annual Conference & Exposition
, 2016
16
2016
Limited support for use of a social-belonging intervention with first-year engineering students
JP Weaver, MS DeCaro, PA Ralston
Journal for STEM Education Research 4, 47-72
, 2021
4
2021
Learning a new physics concept by exploring analogous problems: An instructional intervention
JP Weaver
State University of New York at Albany
, 2019
1
2019
Systemet kan inte utföra åtgärden just nu. Försök igen senare.
Artiklar 1–5
Visa fler
Integritet
Villkor
Hjälp
Om Scholar
Sök i hjälpen