Läser in ...
Systemet kan inte utföra åtgärden just nu. Försök igen senare.
Citat per år
Dubblettcitat
Följande artiklar är sammanfogade i Scholar. Deras
kombinerade citat
räknas endast för den första artikeln.
Sammanfogade citat
Antalet "Citeras av" inkluderar citat till följande artiklar i Scholar. Stjärnmärkta
*
citat kan skilja sig från artikeln i profilen.
Lägg till medförfattare
Medförfattare
Följ
Nya artiklar av denna författare
Nya källreferenser till denna författare
Nya artiklar relaterade till denna författares forskning
E-postadress för uppdateringar
Klar
Min profil
Mitt bibliotek
Statistik
Meddelande
Inställningar
Logga in
Logga in
Skapa en profil
Citeras av
Alla
Sedan 2019
Citat
52
52
h-index
3
3
i10-index
2
2
0
24
12
2021
2022
2023
2024
9
12
23
8
Offentlig åtkomst
Visa alla
Visa alla
4 artiklar
0 artiklar
tillgänglig
inte tillgänglig
Enligt krav från finansiärer
Medförfattare
Xenia Schmalz
Research Group Leader, Ludwig-Maximilians-Universität München
Verifierad e-postadress på med.uni-muenchen.de
Gerd Schulte -Körne
Professor für Kinder- und Jugendpsychiatrie und-psychotherapie
Verifierad e-postadress på med.uni-muenchen.de
Elisabeth Beyersmann
Macquarie University
Verifierad e-postadress på mq.edu.au
Claudio Mulatti
DiPSCo, Università degli Studi di Trento,Italia
Verifierad e-postadress på unitn.it
Jonathan MIRAULT
Cognitive Psychology
Verifierad e-postadress på univ-amu.fr
Följ
Elisabetta De Simone
Scuola Internazionale Superiore di Studi Avanzati (SISSA)
Verifierad e-postadress på med.uni-muenchen.de
reading
linguistics
psycholinguistics
morphology
orthography
Artiklar
Citeras av
Offentlig åtkomst
Medförfattare
Titel
Sortera
Sortera efter citat
Sortera efter år
Sortera efter titel
Citeras av
Citeras av
År
Predictors of reading and spelling skills in German: The role of morphological awareness
R Görgen, E De Simone, G Schulte‐Körne, K Moll
Journal of Research in Reading 44 (1), 210-227
, 2021
26
2021
Order among chaos: Cross-linguistic differences and developmental trajectories in pseudoword reading aloud using pronunciation Entropy
E De Simone, E Beyersmann, C Mulatti, J Mirault, X Schmalz
Plos one 16 (5), e0251629
, 2021
18
2021
What Do Artificial Orthography Learning Tasks Actually Measure? Correlations Within and Across Tasks
X Schmalz, G Schulte-Körne, E de Simone, K Moll
Journal of Cognition 4 (1)
, 2021
7
2021
The role of syllables and morphemes in silent reading: An eye-tracking study
E De Simone, K Moll, L Feldmann, X Schmalz, E Beyersmann
Quarterly Journal of Experimental Psychology, 17470218231160638
, 2023
1
2023
Rules and statistics in Italian: Effects of grapheme consistency and regularity on reading aloud of nonwords
X Schmalz, E de Simone, C Mulatti
Systemet kan inte utföra åtgärden just nu. Försök igen senare.
Artiklar 1–5
Visa fler
Integritet
Villkor
Hjälp
Om Scholar
Sök i hjälpen