Följ
Camilla Björklund
Camilla Björklund
Professor in education, University of Gothenburg
Verifierad e-postadress på ped.gu.se
Titel
Citeras av
Citeras av
År
Hållpunkter för lärande: småbarns möten
C Björklund
Åbo Akademis förlag-Åbo Akademi University Press, 2007
1792007
Play-responsive teaching in early childhood education
N Pramling, C Wallerstedt, P Lagerlöf, C Björklund, A Kultti, H Palmér, ...
Springer Nature, 2019
1382019
Bland bollar och klossar
C Björklund
Matematik för de yngsta i förskolan, 2008
1152008
En, två, många: om barns tidiga matematiska tänkande
C Björklund
Liber, 2009
1122009
I mötet mellan lekens frihet och undervisningens målorientering i förskolan.
C Björklund, H Palmér
Forskning om undervisning och lärande 7 (1), 64-85, 2019
1072019
Teachers’ pedagogical mathematical awareness in Swedish early childhood education
C Björklund, W Barendregt
Scandinavian Journal of Educational Research 60 (3), 359-377, 2016
982016
Lära och undervisa matematik: från förskoleklass till åk 6
B Grevholm, C Björklund, J Häggström, K Kjellström, S Löfwall, E Norén, ...
Norstedts Förlag, 2012
932012
Broadening the horizon: Toddlers’ strategies for learning mathematics
C Björklund
International Journal of Early Years Education 18 (1), 71-84, 2010
812010
Teachers’ involvement in children’s mathematizing–beyond dichotomization between play and teaching
C Björklund, M Magnusson, H Palmér
Innovative Approaches in Early Childhood Mathematics, 7-18, 2020
782020
Lära och undervisa matematik: från förskoleklass till åk 6
C Björklund
Studentlitteratur, 2014
782014
Powerful teaching in preschool–a study of goal-oriented activities for conceptual learning
C Björklund
International Journal of Early Years Education 22 (4), 380-394, 2014
772014
Research on early childhood mathematics teaching and learning
C Björklund, M van den Heuvel-Panhuizen, A Kullberg
ZDM 52 (4), 607-619, 2020
752020
Toddlers’ opportunities to learn mathematics
C Björklund
International Journal of Early Childhood 40, 81-95, 2008
742008
Pattern discernment and pseudo-conceptual development in early childhood mathematics education
C Björklund, N Pramling
International Journal of Early Years Education 22 (1), 89-104, 2014
632014
Less is more–mathematical manipulatives in early childhood education
C Björklund
Early Child Development and Care 184 (3), 469-485, 2014
592014
Approaches to teaching in thematic work: early childhood teachers’ integration of mathematics and art
C Björklund, E Ahlskog-Björkman
International Journal of Early Years Education 25 (2), 98-111, 2017
552017
Om nödvändigheten av undervisning i förskolan–Exemplet matematik
C Björklund, IP Samuelsson, M Reis
BARN–Forskning om barn og barndom i Norden 36 (3–4), 2018
542018
What counts when working with mathematics in a toddler-group?
C Björklund
Early Years 32 (2), 215-228, 2012
492012
Effects of learning addition and subtraction in preschool by making the first ten numbers and their relations visible with finger patterns
A Kullberg, C Björklund, I Brkovic, U Runesson Kempe
Educational Studies in Mathematics 103 (2), 157-172, 2020
442020
Matematikundervisning i förskolan: att se världen i ljuset av matematik
C Björklund, H Palmér
Natur & Kultur, 2018
432018
Systemet kan inte utföra åtgärden just nu. Försök igen senare.
Artiklar 1–20