Ulrika Ryan
Ulrika Ryan
PhD in mathematics education, Malmö University
Verifierad e-postadress på mau.se
Titel
Citeras av
Citeras av
År
The equivalence principle comes to school—falling objects and other middle school investigations
AM Pendrill, P Ekström, L Hansson, P Mars, L Ouattara, U Ryan
Physics Education 49 (4), 425, 2014
262014
Motion on an inclined plane and the nature of science
AM Pendrill, P Ekström, L Hansson, P Mars, L Ouattara, U Ryan
Physics education 49 (2), 180, 2014
82014
Matematik för den digitala generationen
U Ryan
Nämnaren nr 1 2012, 2012
72012
Om programmering i matematikundervisning
O Helenius, M Misfeldt, L Rolandsson, U Ryan
Stockholm: Skolverket. Hämtad den, 2018
62018
Dynamisk representation med digitala verktyg
U Ryan, H Sollervall, T Lingefjärd, O Helenius
Skolverket, 2015
42015
Mathematical preciseness and epistemological sanctions
U Ryan
For the Learning of Mathematics; 2 39, 2019
32019
Del 2. Orkestrering av matematikundervisning med stöd av IKT
H Sollervall, U Ryan, T Lingefjärd, O Helenius
Modul: Matematikundervisning med ikt;, 2015
32015
Epistemological aspects of multilingualism in mathematics education: an inferentialist approach
U Ryan, A Parra
Research in mathematics education 21 (2), 152-167, 2019
22019
Mathematics classroom talk in a migrating world
U Ryan
Malmö university, 2019
22019
Mellanstadielärares antaganden om matematikundervisning med digitala verktyg–en diskursanalys
U Ryan
Malmö högskola/Lärande och samhälle, 2016
22016
Del 3. Dynamisk representation med digitala verktyg
U Ryan, H Sollervall, T Lingefjärd, O Helenius
Modul: Matematikundervisning med ikt, 2015
22015
Del 7. Matematikundervisning med utgångspunkt i elevernas digitala värld
U Ryan, H Palmér, O Helenius
Modul: Matematikundervisning med ikt, åk 1-3;, 2015
12015
A joke on precision? Revisiting “precision” in the school mathematics discourse
U Ryan, A Chronaki
Educational Studies in Mathematics 104 (3), 369-384, 2020
2020
for the learning of mathematics
M NISS, A PALATNIK, B KOICHU, H THOULESS, SUE GIFFORD, ...
For the Learning of Mathematics 39, 2, 2019
2019
From “How Good I Am!” to “Forgive Me… Please Trust Me”-Microaggressions and Angles
U Ryan
Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the …, 2018
2018
Dynamisk representation med digitala verktyg
T Lingefjärd, H Sollervall, U Ryan, O Helenius
Skolverket, 2015
2015
Del 6. Undersöka och upptäcka matematik med IKT
H Palmér, U Ryan, O Helenius
Modul: Matematikundervisning med ikt, åk 4-6;, 2015
2015
Kommunikation i statistikklassrummet
U Ryan, A Wernberg
Modul: Sannolikhet och statistik: Del 6. Kommunikation och undersökande …, 2014
2014
Friktion–experiment med klossar och rutschkanor: enkel modell eller komplicerad verklighet?
AM Pendrill, P Ekström, L Hansson, P Mars, L Ouattara, U Ryan
LMNT-nytt, 1-6, 2014
2014
Unpacking “Language as Resource”–the case of mathematics education in Sweden
U Ryan, PS Källberg, LB Boistrup
Systemet kan inte utföra åtgärden just nu. Försök igen senare.
Artiklar 1–20