Läser in ...
Systemet kan inte utföra åtgärden just nu. Försök igen senare.
Citat per år
Dubblettcitat
Följande artiklar är sammanfogade i Scholar. Deras
kombinerade citat
räknas endast för den första artikeln.
Sammanfogade citat
Antalet "Citeras av" inkluderar citat till följande artiklar i Scholar. Stjärnmärkta
*
citat kan skilja sig från artikeln i profilen.
Lägg till medförfattare
Medförfattare
Följ
Nya artiklar av denna författare
Nya källreferenser till denna författare
Nya artiklar relaterade till denna författares forskning
E-postadress för uppdateringar
Klar
Min profil
Mitt bibliotek
Statistik
Meddelande
Inställningar
Logga in
Logga in
Skapa en profil
Citeras av
Alla
Sedan 2019
Citat
3
0
h-index
1
0
i10-index
0
0
0
2
1
2015
2016
1
1
Medförfattare
Michel Durampart
Professeur des universités - Directeur du Laboratoire I3M-Toulon
Verifierad e-postadress på univ-tln.fr
Laurent Collet
PU Université Paul Valéry Montpellier 3
Verifierad e-postadress på univ-montp3.fr
Följ
Pascal Maniscalco
ATER,
Université de Nice Sophia Antipolis
Verifierad e-postadress på unice.fr
digital studies
communication and medias
education
educational technology
uses of ICT
Artiklar
Citeras av
Medförfattare
Titel
Sortera
Sortera efter citat
Sortera efter år
Sortera efter titel
Citeras av
Citeras av
År
Un autre regard sur les usages des dispositifs numériques en milieu scolaire
P Maniscalco, L Collet, M Durampart
IAMCR
, 2015
2
2015
Emergence de dispositifs de savoir et construction identitaire de l'élève
P Maniscalco
1
2009
Les TIC à l’école, entre communication et transmission: le cas de la conception et du déploiement à grande échelle d’une plateforme de contenus pédagogiques numériques
P Maniscalco
Journées Doctorales SFSIC 2015-XIe édition, 177-186
, 2015
2015
Une école restée classique?: Une archéologie du discours sur l'éducation en Sciences de l'Information et de la Communication
P Maniscalco
2010
Systemet kan inte utföra åtgärden just nu. Försök igen senare.
Artiklar 1–4
Visa fler
Integritet
Villkor
Hjälp
Om Scholar
Sök i hjälpen