Följ
Jonas  Ohlsson
Jonas Ohlsson
Researcher and assistant director, Nordicom, University of Gothenburg
Verifierad e-postadress på gu.se
Titel
Citeras av
Citeras av
År
The Nordic media market
J Ohlsson
Gothenburg: Nordicom, 2015
117*2015
The Nordic media market 2015
J Ohlsson
NORDICOM Review: Nordic Research on Media and Communication 36 (1), 157-158, 2015
1002015
A matter of cultural distinction: News consumption in the online media landscape
J Ohlsson, J Lindell, S Arkhede
European Journal of Communication 32 (2), 116-130, 2017
702017
En introduktion till logistisk regressionsanalys
J Bjerling, J Ohlsson
Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, 2010
352010
The practice of newspaper ownership: fifty years of control and influence in the Swedish local press
J Ohlsson
rapport nr.: Göteborgsstudier i journalistik, medier och kommunikation 65, 2012
332012
Den svenska mediemarknaden: Ägare Företag Medier 2016
J Ohlsson
Nordicom, 2016
25*2016
Larmar och gör sig till
U Andersson, J Ohlsson, H Oscarsson, M Oskarson
18*
REKLAMEN
J OHLSSON, U FACHT
15*
The practice of newspaper ownership
J Ohlsson
Göteborg: Göteborgs Universitet, 2012
132012
Fading support for the Swedish press support
J Ohlsson
Journal of Media Business Studies 11 (1), 39-60, 2014
122014
Market Structure and Innovation Policies in Sweden
N Lucchi, M Ots, J Ohlsson
Innovation Policies in the European News Media Industry, 191-203, 2017
82017
Samhälle Opinion Massmedia Västra Götaland 2008
S Johansson, J Ohlsson
rapport nr.: SOM-rapport, 2010
72010
De svenska tidningsstiftelserna: Partipressens sista bastion?
J Ohlsson
Journalistica-Tidsskrift for forskning i journalistik 2013 (1), 2013
62013
pressande tider för den prenumererade mOrGOntidninGen
Å Nilsson, J Ohlsson, J Sternvik
SOM-institutet, 2008
62008
Spelar medieägandet roll?
J Ohlsson
SOM-institutet, 2010
52010
Samhälle opinion massmedia
S Johansson, J Ohlsson
Västra Götaland, 2007
32007
Göteborgsakademiker 2006: medieinnehav och medieanvändning bland unga högutbildade
J Ohlsson
Institutionen för journalistik och masskommunikation, Göteborgs universitet, 2007
32007
Boardroom Empires?
J Ohlsson
NORDICOM Review, 2013
22013
Partiernas press: en studie av politisk opinionsbildning, svenska ledarskribenter och den" egentliga" partipressen
J Ohlsson
Institutionen för journalistik och masskommunikation, Göteborgs universitet, 2006
22006
Förändring och stabilititet: Tio år av nordisk medieutveckling
J Ohlsson
Nordicom Information, 13-19, 2016
12016
Systemet kan inte utföra åtgärden just nu. Försök igen senare.
Artiklar 1–20